Thursday, January 5, 2012

Bila Akan Berakhir ?

Gua sedih!
Kaki tempatnya bukan di muka.
Kuasa bukan untuk suka2.
Darah menyimbah sini sana.
Atas alasan yang tah apa2.
Menjunjung orang yang tak faham agama.
Habis semua nak di lanyaknya.
Apa ingat dunia lu yang punya?
Bukan video bukti utama.
Darah bukti bila bertemuNYA.
Jawab sendiri bila dah aniaya.
Sekarang boleh la rasa selesa.
Dosa pahala hijab kat dunia.
Bila tiba masa terbongkar semua.
Time tu la menggelabah nak cari punca.
Mula salah menyalah sini sana.
Tapi Allah tak buta tak juga leka.
DIA saja nak tengok macam mana kau kerja.
Andai salah kerja salah aniaya.
Selamat lu cuma kat dunia.
Jangan lupa kita ada agama.
Islam cakap akhirat itu ada.
Kita tunggu masa dan ketika.
Di mana bukti semua anggota.
Mulut di kunci tak leh kata apa.
Lu tak percaya aku tak boleh kata apa.
Kau terus la hidup dengan selesa.
Jangan ingat ujian waktu susah aja.
Kesenangan itu ujian juga.
Kalau kau terus terleka.
Sikit pun Allah tak rugi apa.
Tapi kau yang sakit buat selamanya.
Kita kan sama saudara.
Buat apa nak guna kekerasan sama kita.
Andai salah pemimpin terima aja.
Bukan tau nak tegakkan benang basah aja.
Kita kan ada hukum ada agama.
Kalau pemimpin salah dalam agama maka salah la semua.
Kenapa tak boleh terima?
Itu la hakikatnya.

p/s gua kalau ada pedang dan kuda gua nak cantas kepala2 orang yang buat aniaya kat saudara gua. TITIK!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...