Sunday, August 21, 2011

Gua Mencari Cinta

Gua bukan mencari wanita yang indah rupa parasnya ,
Gua bukan mencari wanita yang kaya harta bendanya ,
Gua bukan mencari wanita yang hebat gayanya ,
Gua bukan mecari wanita yang anggun di mata semua ,
Gua bukan mencari wanita popular statusnya ,
Dan pastinya bukan mencari pondan atau maknyah juga.

Kuatnya Wanita !
Gua ingin mencari gadis persis Khadijah yang mampu mengajar gua erti kehidupan , mampu mendidik gua dalam bidang keilmuan , mampu menemani gua di kala sendirian , mampu bersabar atas ujian , mampu membimbing gua ke jalan kebenaran , mampu melaksanakan tugas dan tanggungjawab dengan kerelaan , mampu menjaga maruah dan kehormatan , mampu mendidik generasi dan keturunan , mampu menenangkan gua di kala kegagalan , anggun di mata gua dan bukan mangsa tatapan , itu lah KHADIJAH gua.

Mampu mendidik Bakal Pemimpin Islam.
Gua masih belum mampu mencari Aisyah , yang harus gua pimpin ke jalan kebenaran , mengajar erti kehidupan , melaksanakan segala tanggungjawab dan amanah tanpa panduan , gua belum ready untuk itu. Gua masih lemah dalam agama , kaku dalam membaca (Al-Quran) , masih mencari redha dan cintaNYA. Gua risau gua tidak mampu melaksanakan tugas tersebut dan tidak mampu membimbing sebagaimana Rasulullah membimbing Aisyah nya.

Aisyah Atau Khadijah ?
p/s lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Gua baik ke ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...